تبلیغات
اقیانوس - مواد غذایی آرامش بخش

اقیانوس

-«----«----«---------یه دنیا ترفند برای یه دنیا زندگی--------»---»---»-

یکشنبه 1 فروردین 1395

مواد غذایی آرامش بخش

نویسنده: rahnama   

استرس جزء جدا نشدنی زندگی امروز؛
با مواد غذایی آرامش بخش آشنا شویم


 زندگی همه ی ما کم و بیش با استرس آمیخته است. همانطور که می دانیم استرس، اضطراب و به طور کلی حالت های ناخوشایند روحی می تواند به سلامت جسمی ما آسیب برساند. برای نمونه، استرس موجب افزایش سطوح کورتیزول می شود که این امر به نوبه ی خود موجب تقویت حس گرسنگی می شود؛ به طوری که فرد در شرایط نامطلوب روحی با تمایل زیاد مصرف غذاهای حاوی نشاسته و قند مواجه می شود.

با توجه به اینکه افزایش وزن خود موجب استرس می شود، فرد وارد چرخه ی معیوب استرس، پرخوری و استرس می شود. بنابراین استفاده از آن دسته مواد غذایی که از یک سو سطوح گلوکز (قند) خون را تعدیل می کنند و از سوی دیگر باعث مهار هورمون های مرتبط با استرس (کورتیزول و آدرنالین) می شوند (و در عین حال واسطه های شیمیایی حال خوب را افزایش می دهند) می تواند آرامش را به زندگی بازگرداند. در ادامه با تعدادی از این مواد غذایی آرامش بخش آشنا می شویم.


مواد غذایی غنی از اسید فولیک

فولات یا اسید فولیک موجود در این دسته از مواد غذایی، موجب افزایش سطوح در گردش دوپامین (واسطه ی شیمیایی حال خوب) در مغز می شود. سبزی های برگ سبز (اسفناج، انواع کلم، برگ چغندر و شلغم)، بروکلی، لوبیا، عدس و نخود از جمله منابع مطلوب اسید فولیک هستند.

شکلات

شکلات دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها از دیگر واسطه های شیمیایی حال خوب محسوب می شوند. در میان شکلات ها، انواع تیره حاوی مقادیر بسیار بیشتری آنتی اکسیدان هستند که موجب کاهش کورتیزول و فشار خون می شود.

آووکادو

آووکادو حاوی ماده ای به نام گلوتاتیون است که از جذب چربی هایی که اکسیدان های مضر تولید می کنند، جلوگیری می کند. این میوه همچنین غنی از اسید فولیک است.

سیر، پیاز و تره فرنگی

این دسته از مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی آلیسین است. آلیسین، آنتی اکسیدانی است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند. این روزها به لطف هوای آلوده، رادیکال های آزاد را تنفس می کنیم و همانطور که می دانیم رادیکال های آزاد سلول ها را تخریب و به سیستم ایمنی آسیب می رسانند. بنابراین افزایش حجم مصرف سیر، پیاز، تره فرنگی، موسیر و پیازچه علاوه بر شکست استرس، از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری می کند.

توت ها

صرف نظر از اینکه توت ها خوش طعم و کم کالری هستند، حاوی آنتی اکسیدان های تقویت کننده ی سیستم ایمنی نیز هستند. از آن جایی که ابتلا به بیماری ها از عوامل مهم ایجاد استرس است، خانواده توت را می توان از مواد غذایی ضد استرس به شمار آورد.

مغز ها

مغزها سرشار از منیزیوم هستند. جالب است بدانید که طبق نتایج مطالعات منیزیوم، زودرنجی، رخوت و افسردگی را کاهش می دهد. اما برای جلوگیری از افزایش وزن، در استفاده از مغزها نباید زیاده روی کنیم. همچنین مغز ها و به ویژه گردو، حاوی ALA (نوعی اسید چرب امگا ۳ ) است. نتایج مطالعات نشان داده است که ALA و سایر پلی فنول های مغز ها، حافظه را تقویت می کند.

موز

مصرف یک موز متوسط، ۳۰ درصد نیاز روزانه ی ویتامین B6 را تامین می کند. ویتامین B6، تولید سروتونین (هورمون حال خوب) توسط مغز را افزایش می دهد. یک موز متوسط، همچنین دارای مقادیر کافی کربوهیدرات برای تعدیل سطوح گلوکز (قند) و جلوگیری از افت قند خون و بی حالی است.

ماهی ها

ماهی های چرب، شامل سالمون، ماهی تن، قزل آلا و ساردین غنی از اسید های چرب امگا ۳ هستند. همانطور که می دانیم، اسید های چرب امگا۳ هورمون های اضطراب و استرس را مهار می کنند.

چای سبز

پژوهشگران دانشگاه ایلینویز نشان داده اند که این نوشیدنی آرامش بخش دارای اسید آمینه ای است که به عملکرد بهتر مغز کمک می کند.

با مواد غذایی آرامش بخش آشنا شویم


بابونه

با توجه به نتایج مطالعات بالینی، بابونه به صورت قابل توجهی نشانه های اضطراب را کاهش می دهد. به علاوه، طبق نتایج برخی مطالعات، بابونه خواب آور محسوب می شود و با خواب کافی، می توانیم تا حدود زیادی از استرس در امان باشیم.

جوی دو سر

با توجه به اینکه جوی دو سر دربردارنده ی کربوهیدرات های پیچیده است، گنجاندن آن در برنامه غذایی، تولید سروتونین را افزایش می دهد.

گوشت ها

مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین که دارای اسید آمینه ی تریپتوفان هستند، به ساخت سروتونین (هورمون حال خوب) کمک می کنند. بنابراین، توصیه می شود مقادیر کافی از گوشت سفید بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا و مغز ها در برنامه ی غذایی خود بگنجانید. همچنین پیشنهاد می شود از مصرف بیش از حد گوشت های قرمز بپرهیزید.

مواد غذایی سرشار از روی

پژوهشگران باور دارند که روی می تواند به کاهش اضطراب کمک کند؛ در نتیجه پیشنهاد می شود مواد غذایی غنی از روی شامل بادام زمینی، گوشت قرمز و سفید بدون چربی را به مقدار مناسب و به صورت منظم مصرف کنیم.


نظرات() 
http://cialisyoues.com/
یکشنبه 11 شهریور 1397 06:07 ب.ظ

Regards, Ample write ups!

cialis in sconto cialis 5 mg effetti collateral cialis name brand cheap ou acheter du cialis pas cher cialis sicuro in linea price cialis wal mart pharmacy cialis tablets for sale dosagem ideal cialis 5 mg cialis pharmacie en ligne cilas
Generic cialis
دوشنبه 7 خرداد 1397 10:09 ق.ظ

Info clearly regarded.!
viagra or cialis safe site to buy cialis online cialis wir preise viagra or cialis buy brand cialis cheap buying cialis in colombia cialis side effects cialis 20 mg cost generic cialis 20mg tablets price cialis wal mart pharmacy
Cialis prices
شنبه 8 اردیبهشت 1397 12:44 ق.ظ

Useful write ups. Thanks a lot!
cialis 5 effetti collaterali cialis bula cialis professional yohimbe cialis for sale in europa tadalafil 20mg warnings for cialis generic cialis in vietnam cialis baratos compran uk cialis manufacturer coupon only here cialis pills
Viagra 5mg
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 10:36 ب.ظ

Appreciate it, A lot of write ups!

how do i order viagra vaigra buy viagra in pharmacy uk pharmacy online viagra online viagra cheap can you buy viagra in stores can i buy viagra over the counter buy tadalafil buying cheap viagra order viagra no prescription
Cialis generic
شنبه 4 فروردین 1397 12:05 ب.ظ

Amazing facts. Kudos!
cialis daily new zealand only here cialis pills cialis y deporte buy generic cialis cialis 5 mg cialis generico en mexico cialis pills preis cialis 20mg schweiz 5 mg cialis pharmacie en ligne cialis 05
Cialis 20 mg
سه شنبه 29 اسفند 1396 05:18 ب.ظ

With thanks. I value it!
cialis generika cialis savings card click here to buy cialis cialis authentique suisse cialis name brand cheap click here cialis daily uk cialis alternative cialis manufacturer coupon free cialis cialis efficacit
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر



در این وبلاگ
در كل اینترنت

نویسندگان

Get our toolbar! Check Page Rank

  • آخرین پستها

تبلیغات